EMD intervju

Hittade en interevju med EMD från i somras som jag inte har sett tidigare. Det ät nån tjej från Åland som har fått chansen att ställa lite frågor till killarna :)

 

Klockan slår 14.00. Solen steker utanför hotellet. Händerna är klibbiga och andningen lätt. Josephine Berg ska precis träffa sina största idoler, Erik, Mattias och Danny, killarna i E.M.D. Killarna som fått henne att skrika sig hes.

IDOLTRÄFF -Jag är deras absolut största fan på Åland, säger Josephine Berg när hon ringer och vill följa med för att träffa E.M.D.

-Jag har så många frågor, tillägger hon.

Egentligen var det hennes pappa Jan-Erik som gillade poptrion först, men sedan smittade det liksom av sig.

-Nu är det nog jag som gillar dem mest, säger hon.

Hon har sett E.M.D förut, men inte på så nära håll som hon kommer att göra nu. Hon är nervös och i bilen på väg till mötet är hon tyst. Josephine läser igenom sina frågor några gånger till, för att inte snubbla på orden.

-Om jag är nervös? Lite.

Intervjun kan börja

Precis som förra gången killarna kom till Rockoff leker de när vi kommer. De hoppar och busar och hör knappt vad turnéledare Joakim Stenhammar säger.

-Pojkar! Det är en trevlig tidning här. Hallå! Dämpa er, schhh! försöker han. De lugnar ner sig.

Vem är ert största fan?

Erik: Vi vill ju inte gå ut med namn, men vi har nog några stycken som dyker upp på alla spelningar. De åker liksom runt hela Sverige för att se oss. De ger oss presenter och nallar och så.

Är inte det lite obehagligt?

Erik: Nej, vad skulle de kunna göra? Fast en gång blev det nog lite väl mycket. Vi hade varit på en spelning i en stad i Sverige och några fans hade varit nojsiga. På natten vaknade vår gitarrist upp av att ett av fansen stod ovanför honom och stirrade.

Danny: De hade väl blivit svartsjuka eller något, det är ju svårt att vara alla till lags och ge det de vill ha.

Vad vill de ha?

Danny: Så mycket av oss som möjligt.

Har ni fruar?

Alla: Va? Öh ?nej? Eller jo, flera stycken (de visar upp sina ringar som sitter på alla fingrar utom ringfingret).

Danny: Jag tror inte på äktenskapet.

Erik: Jag har varken flickvän eller fru.

Mattias: Visst vill jag gifta mig i framtiden.

Ni säger att ni vill göra mogen pop, tycker ni att ni lyckats med det?

Erik: Ja, men det har vi väl?

Danny: Ja, skitmogen.

Men era fans är väl mest ? ungdomar?

Erik: Nej inte alls, det är många äldre som lyssnar på vår musik. Det är bara de yngre som syns. Det är skillnad på lyssnare och fans.

(Och bara för att det inte syns betyder det inte att det inte finns). Min pappa gillar er. Han lyssnar på er när ni kommer hit, men det är inte så att han åker runt i Sverige för att se er.

Danny: Där ser ni.

Men om ni fick välja mellan att dö eller klippa pottfrisyr, vad skulle ni välja?

Erik: Lätt! Klippa pottfrisyr. Jag vill leva.

Danny: Haha! Tänk dig hur du skulle se ut i en blöt, platt pottfrisyr?

Mattias: Men vem har inte haft pottfrisyr? Jag har haft hockeyfrilla också.

Är ni fåfänga?

Danny: Jag är jättefåfäng, du ser ju hur jag ser ut.

Erik: Nej jag har vuxit ur det där, fast jag har nog lite smink med mig hit.

Vad äter ni till frukost förresten?

Mattias: Russin, banan, knäckebröd och filmjölk, allt i en blandning.

Danny: Te och mackor funkar för mig.

Erik: Kaffe! Och havregrynsgröt med sirap, varje morgon.


Kommentarer
Postat av: linda

hej! jag hade jättegärna gjort det, men det är så att min gamla dator där jag har alla bilder är på lagning, så därför har jag ingenting här just nu. Men jag kan alltid ta en ny bild, ska bara leta upp tidningen i så fall! =)

Kram!

2009-09-13 @ 18:00:02
URL: http://mylifeaslinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0